Laatste nieuws
"support" van apple
Een klant van mij heeft een iPad die ooit als deel van een reklamezuil geleverd was.
Hij riep mij erbij omdat hij het wachtwoord niet meer had.
Daarmee begon deze Odysee.
Bij de support van Apple krijg je een Gevalnummer.
Echter iedere keer dat je over hetzelfde geval belt krijg je een nieuw nummer dan mag je opnieuw je serienummer noemen en opnieuw alles uitleggen.
Na 3 keer heb ik terug verwezen op 1 nummer dat hielp deels. Dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd omdat het een "zakelijk" kontakt betreft, let wel het gaat om 1 iPad die in 2011 gekocht was.
En neeeeee, zomaar ontgrendelen gaat niet, stel je voor de iPad kon gestolen zijn! Ondanks dat ik aankoopbewijs gestuurd had, maar ja Apple kan PDF's uit HP-apparaten natuurlijk niet lezen dus volgende dag alle pagina's als JPG's gescanned en gestuurd. Ik zou om 11.00 terug gebeld worden.
Om 11.30 dan maar weer zelf gebeld en opnieuw de gehele procedure uitgelegd.
Dan doorverbonden met een medewerker voor de zakelijke markt die me uitlegt dat ik hun "formulier" verandert heb, sinds wanneer "kopieren" gelijk staat met veranderen is me een raadsel daarbij had ik de afgelopen 14 dagen toch steeds hetzelfde uitgelegd aan al die medewerkers.
Dat was de druppel die de emmer deed overlopen, ik heb de "zakelijk"-sukkel verteld dat ik dat spelletje niet meer mee speel en de klant meldt dat Apple niet meee WIL werken.
Dat ik blij ben dat ik al heel lang geleden besloten heb dat bij mij geen Apple in huis komt.
Ik weet niet wie zich zoiets vrijwillig aandoet maar kan daarmee alleen medelijden hebben.
Een kleine zoektocht internet leverde vele vergelijkbare gevallen en nog storender is dat je niet kunt uitwijken naar een ander land want Apple bedient alleen in het land waar je woont.
Dat ding gaat terug naar de klant inklusief een stapel van 5 cm papier, emails etc. etc. met de raad een ander merk te kopen.